1 January 2012

Langkah Baru 2012

        Erkkkkk? 1 Januari 2012? Sekejapnya masa berlalu. Baru ja semalam aku di tahun 2011, pejam mata sekejap ja sudah 2012. Waaaaaa apa mau buat ni (sambil kelengkabut sendiri) lajunya masa bejalan, tidak terkejar suda ni. 

       Bepikir laju-laju apa patut aku buat, apa yang sudah aku buat tahun lepas, apa yang tidak sempat aku buat tahun lepas, dan yang paling penting aku lupa set apa azam aku tahun ni. Hahahah Ermmmm :-? Lupakan semuanya. Nanti ada masa baru pikir apa azam tahun ni, asi ka bagitu?(apa saiya paduli, asi ka tidak, antak saja keyboard itu.ahahaha)





Tepat jam 12.00am, ucapan tahun baru tidak putus-putus kalau buka MukaBukuTan, so aku malas mau layan MukaBuku, cerita sama jak
versi jak lain, bosan dehh.. Dan aku juga tidak ketinggalan meng*Update status MukaBuku aku, tapi siang sudah la, coz tidak *xcited sangat sambut tahun baru :).... di bawah adalah status MukaBuku aku yang pertama untuk 2012 .




p/s: I hate facebook Time Line!! Bingung dan *rusyak pandangan mata aku!

    Untuk pembukaan cerita perjalanan hidup tahun 2012, tidak baik untuk permulaanku, sakit mata yang berpanjangan di tambah Ingus yang liking mengalir macam ais cari, sungguh men*Semputkan sistem pernapasan aku.

    Di saat “mereka-mereka” tengah menikmati cuti di hujung minggu, aku di mana waktu itu? Aku berada di *opis dengan timbunan kertas A4 . Menaip, menaip, menaip dan terus menaip. what the beautiful life.

    Apapun memang bukan semua yang kita impikan tahun lepas akan tercapai, sudah lumrah kehidupan, kita hanya merancang Tuhan yang menentukan. Makanya untuk tahun ni,azam aku hanya berusaha untuk menjadi lebih baik dari tahun-tahun lepas, berusaha mencapai apa yang tidak tercapai mengikut kemampuan. Bak kata pepatah freestyle “ sesuatu pencapaian, bermula dari azam yang kuat” dan lagi “gagal sekali bukan bererti gagal selamanya”

    Ya Allah, permudahkanlah aku mencapai impian ku, buka kanlah pintu hati ku, dekatkan lah aku kepada-Mu, Aku mohon ya Allah, janganlah Engkau tutup pintu hatiku setelah Engkau memberi petunjuk dan hidayah-Mu, dan jadikanlah aku insan yang tabah menghadapi hari-hari yang bakal di lalui, Amin.

0 comments:

Post a Comment