29 February 2012

Hidup Sangat Singkat

Apakah masi ada esok untuk aku?



Hidup ini sangat singkat,hanya ada Kelmarin, Hari Ini Dan Esok.





Kehidupan kita adalah antara azan dan solat, apabila kita di lahirkan azan akan dilaungkan di telinga, dan apabila kita meninggal, kita akan di solatkan.




Hidup ini terlalu singkat..
Adakah sempat aku melihat mereka-mereka esok?
Adakah sudah cukup aku membahagiakan dia?
Adakah sempat untuk aku melaksanakan tugas aku kepada-Nya?
Adakah kesempatan untuk menghirup udara esok?
Adakah kesempatan esok hari untuk aku mengejar cita-citaku?
Adakah sempat untuk aku melakukan segalanya, sedangkan esok belum tentu ada..

Berapa banyak kah amal yang aku ada? mampukah menandingi dosa yang telah aku lakukan?
Berapa banyak aku hanyut di dunia dan berapa banyak pula aku ingat kepada-Nya?
Pernahkah kau berfikir, kemanisan dunia adalah neraka?
Pernahkah kau berfikir, andai esok sudah tiada, di manakah tempat mu?
Andai esok sudah tiada.. sempatkah taubat kau pada hari ini menghapuskan semua dosa-dosamu?




Terlalu banyak persoalan yang bermain di pikiranku..

TIDAKKAH KAU RASA SEPERTI MANA YANG AKU RASA!!??

1 comments:

Post a Comment